perjantai 15. elokuuta 2014

NYT SE ALKAA!

Tätä blogia pitää Meidän poppoo eli Minä ja kaksi sivupersoonaani, Nuttura ja Runotyttö. Me asumme suuressa kaupungissa ihanassa Studiossa. Minä liikun pyörätuolilla ja nilkutan rollalla. Käytössä on myös sähköinen liikkumisen apuväline, jonka nimi on Ferrari ja johon olen tänä kesänä virkannut hansikaslokeron. Nuttura on aina kotona ja Runotyttö haahuilee milloin missäkin.

Minä olen jo isoäiti tuttavallisemmin Mumme. Studiossa vierailee säännölllisesti Moralistikoira, jota minä paimennan. Nuttura on opettanut koiran haukkumaan kaikkea vähänkin epäilyttävää. Moralistikoira asuu varsinaisesti Perikunnan kotona.

Meidän poppoo kannattaa hyvinvointivaltiota, erästä ihmiskunnan suurinta keksintöä. Meillä ei ole poliittista eikä uskonnollista kotia. (Nuttura tosin jatkuvasti varoittelee jumalattomasta meiningistä ja odottaa maailmanloppua).

Minä olen vammais-köyhyys ja yhdistysaktiivi. Runotyttö on meidän poppoon kultturelli-Elli. Sen avulla pääsen välillä karkaamaan Nutturan vallan alta. Runotyttö rakastaa bling-blingiä, pinkkiä ja on rasittavan romanttinen sekä ikuinen ideologisti, joka usko, että hyvät voittavat pahat ja nöyrät perivät maan. Olemme kaikki omalla tyylillämme feministejä  Minä olen modernifeministi, Nuttura puolestaan on Alas miehet-liikkeen kunniapuheenjohtaja. Runotyttö on vaan feminiininen, se pyörtyy jo pelkästä ajatuksesta, että pitäisi ottaa selvää jostain ihan selvästi mies insinöörien tekemästä keksinnöstä.  - Niin ja lukivika meillä on jokaisella ja tunneälynkin laita on vähän niin ja näin. Sanavalmiutta sen sijaan ei puutu. Varsinkaan Nutturalta.

Blogissa rupatellaan kaiken maailman asioista, jotka liikkuvat yhteiskunnallisten ilmiöiden kommentoinnin ja maailmanparannuksen välillä. Koska meitä on täällä jo niin monta ja meillä on aina kovasti kiire, me ei sallita kommentointeja. Se on ota tai jätä!


Mutta siis tervetuloa!